perjantai 13. maaliskuuta 2015

Kellukynttilöitä

Kas tässä muistoja viime kesältä. :D Minulta jäi silloin näitä kuvia laittamatta, niin saatte nyt muisteluksia sen edestä. :) Eli minulla on epämääräinen tapa säästää kaikenlaista, josta voisi vielä askarrella jotain muuta... ;) Kuten esimerkiksi kynttilänpätkiä, joista voi valaa kellukynttilöitä. Kauniina heinäkuisena kesälomapäivänä oli 30 astetta lämmintä ja minä aloin kynttilänvaluhommiin. :D Lähinnä nyt kuitenkin sen takia, että minun ei tarvitse sotkea sen sulan steariinin kanssa sisällä keittiössä. Levitin siis tehtaani takapihan pöydälle markiisin varjoon. Oli muuten aika mukavaa. :D Lajittelin ensin kynttilät värin mukaan. Olen joskus tehnyt sen erheen, että olen nakannut kaikki pätkät kerralla pataan. Lopputuloksena on ollut aikas ruman värisiä kynttilöitä.. ;)

Muottina olen käyttänyt tämmöisiä pikkuisia leivosmuotteja, jotka olen ostanut kirpputorilta ihan tätä tarkoitusta varten. Mutta oi onnea, kun toissapäivänä bongasin, että Sinellissä on kukan muotoisia kynttilänvalumuotteja myytävänä. Minulla on jemmassa edelleenkin sen verran kynttilänpätkiä, että taidanpa tilata pari semmoista muottia, koska olen etsinyt sellaista vuosikaudet. :)
Kynttilänpätkät sulatan vesihauteessa ja sen osuuden tein sisällä. Sitten vain kaatelin massan muotteihin ja kun se hyytyi vähän, niin tökkäsin keskelle pätkän sydänlankaa.

Tässäpä on työn tuloksia.
Aika kaunis värikirjo, eikö vaan? :) Näitä tuli sillä kertaa noin parisen sataa ja materiaalia kyllä vielä jäikin. ;)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti