sunnuntai 14. elokuuta 2016

Kaulanauhoista..

Joku kyseli täällä minkälaista nauhaa olen käyttänyt helmistä tehdyissä avainkaulanauhoissa. :) Käytin viiden millin pyöreää kuminauhaa, että avainperä venyy tarvittaessa. Se on aika kätevää. Tässäpä kuva..
Olen liittänyt nauhat lukkoon pienillä puristettavilla nauhanpäillä. Ensin kuminauha kiinni toisesta päästä lukkoon ja sitten pujotellaan. Sitten toinen pää kiinni ja valmista on. :) Olen jättänyt jonkin verran kuminauhaa  yli ja kun olen kiristänyt helminauhasta liiat pois ja puristanut nauhanpään luttuun niin olen leikannut sitten ylimääräisen kuminauhan pään pois. Pieni nauhanpää menee kätevästi ensimmäisen helmen sisään eikä sieltä juuri näy. :) Tässä vielä kuva.

Vaikka nauhanpää ei mahtuiskaan helmen sisään niin se ei haittaa. :) Ihan hyvin tämä systeemi on kestänyt kun olen käyttänyt omaani aktiivisesti sitä venytellen ja vanutellen eikä vielä ainakaan ole tapahtunut helmionnettomuutta... ;)

1 kommentti: